sobota, sierpnia 08, 2009

Honory

Kilka dni temu otrzymalam list z International Biographical Centre w Cambridge, (Anglia)datowany 24 lipca 2009. Lista zawiera informacje, ze "ze wzgledu na moje osiagniecia literackie" przyznaja mi "Shakespeare Award for Literary Achievement" a tym samym zapraszaja mnie do zacnego grona "Iconic Achiever" .
Potem nastepuje obszerne wyjasnienie, dlaczego ja zasluguje na takie wyroznienie . Autor listu, Dyrektor Centrum wyraza nadzieje, ze przyjme owo zaszczytne wyroznienie ze skromnoscia , z jakiej jestem znana.
Pisze o tym po polsku, mam wiec gwarancje, ze nikt z Centrum w Cambridge tego nie przeczyta i nie dowie sie, ze ja wcale taka skromna nie jestem,skoro sie publicznie "obnosze" z tym wyroznieniem. Miedzynarodowym i szekspirowskim!Ale co mi tam!

Dodam ze International Biographical Center, kilkanascie lat temu zamiescil moja note bibliograficzna w "Who is who in International Poetry". Znalazlam tez swoje nazwisko w Bibliografii Literackiej PAN. Niestety znaleziono tylko cztery moje pozycje ( w tym wiersz zamieszczony w "Okienku z wierszem" w Przekroju. Jak do tej pory badania (oczywiscie niepelne) PAN zatrzymaly sie w "moim przypadku"na roku 1990. Tak bowiem moge sadzic na podstawie owych wpisow przy moim nazwisku.:-)


Teraz mysle, ze powinnam zazyczyc sobie by od tej pory moj Malzonek zwracal sie do mnie per "Szekspirowska, Miedzynarodowa Ikono". To brzmi niezle, choc troche to dlugie. Moze wystarczy SMI (es em ai).

1 komentarz:

Unknown pisze...

Ryszardo, chylę czoła przed Tobą i gratuluję z serca. Znam Cię od lat (kilku) i wiem, że jesteś skromną osobą. A nagrody i wyróżniena należą Ci się za Twoją niezwykłą pracowitość, piękny język i tą ogromną ciekawość świata, którą tak chętnie dzielisz się z innymi.
I cieszę się, że to wszystko zostało docenione :)